Tässä 1.5 vuoden aikana mulle on tarjottu puhelimitse MikroPC-lehteä todella monta kertaa. Aina soittaja on aloittanut myyntipuheensa ”…uudistunut MikroPC-lehti…”
Aina olen myyjältä kysynyt, että:”Milloin tämä lehti on uudistunut?” Uudistus on aina tapahtunut ihan lähiaikoina. Herääkin kysymys, että kylläpä MikroPC-lehdellä on varaa ja resursseja uudistaa sisältöään, kohdeyleisöään ja jopa toimitustaan. Ehtivätkö he edes keskittyä lehden toimittamiseen, kun pitää olla kokoajan uudistumassa?
Viimeisin MikroPC-lehden myyjä soitti mulle menneenä perjantaina (16.03.) iltapäivän/illan aikana. Hän aloitti myyntipuheensa täysin samalla kaavalla kuin kaikki muutkin tähänastiset MikroPC-lehden myyjät:”…uudistunut MikroPC-lehti…”.
Viime perjantaisessa myyjässä oli se hauska puoli, että hän ei ollut viitsinyt opetella myyntipuhettaan ulkoa eikä osannut kertoa asiaansa omin sanoin vaan luki koko myyntipuheensa valmiiksikirjoitetusta lähteestä. Häneltä tuli teksti kuinka konekiväärin suusta. Sitä oli oikeasti todella tylsä kuunnella. Ei siihen väliin ostajaparka voinut heittää edes yhtäkään kysymystä.
Viiden minuutin myyjän monologin jälkeen vihelsin myyntipuheen poikki ja pyysin saada puheenvuoroa. Siihen mennessä olin jo ehtinyt unohtamaan ne kaikki hienot asiat ja numerotiedot miksi mun olisi pitänyt MikroPC-lehti tilata.
Pyysin saada myyjältä viimeisintä julkaistua lehteä näytenumerona, koska en halua tilata mitään sikaa säkissä. Myyjä lupautui lähettämään näytenumeron ja lupautui myöhemmin soittamaan uudestaan. Olen hieman skeptinen tämän suhteen, koska hän ei edes viitsinyt vaivautua ottamaan mun osoitetietoja ylös. Ehkä hänellä ne jo olivatkin? Tuleepahan testattua MikroPC-lehden myynnin luotettavuus.
Katsotaan millainen lehti tämä useasti viime vuosien aikana uusiutunut MikroPC-lehti oikein on. Tulee myös samalla tarkistettua se fakta, että pystyykö lehden myyntiorganisaatio täyttämään antamansa lupauksen – lähettämään viimeisimmän lehden näytenumerona mahdollista tilausta varten.
2 thoughts on “Lehtimyyjä iskee jälleen”