Nopeampi laajakaista

Kyllästyin Elisan katkeileviin laajakaistayhteyksiin täällä Salossa ja vaihdoin palveluntarjoajaa. Nyt joudun pitkästä aikaa maksamaan laajakaistapalvelusta.

Aikaisemmin työnantajani tarjosi Elisan laajakaistayhteyden. Työnantajani ja Elisan välillä on sopimus, jonka mukaan Elisa tarjoaa työnantajani työntekijöille 8/1 Mb:n laajakaistayhteyden etätyöskentelyä varten.

Verkon infran Elisa joutui (mm. minun tapauksessani) vuokraamaan paikalliselta teleoperaattorilta – Salon Seudun Puhelimelta. Elisan ja SSP:n välinen sopimus määrittelee, että liikenne verkosta asiakkaalle päin on 2 Mb. Tämän vuoksi työnantajani ja Elisan välinen sopimus ei voinut edes täyttyäkään.

Kempeleessä asuessani mulla oli sielläkin Elisan 8/1 Mb -laajakaistayhteys. Yhteys toimi ongelmitta kuin junan vessa ja olin palvelutasoon todella tyytyväinen. Yhteys oli todellakin luvattu 8/1 Mb – ja toisinaan vielä nopeampikin.
Toukokuussa 2006 muuton jälkeen Elisan laajakaistaongelmat alkoivat. Yhteydet pätkivät päivittäin mutta katkokset olivat lyhyitä; muutamista sekunneista muutamaan minuuttiin. Muutaman kerran oli pidempiäkin katkoksia.

Reklamoin asiasta Elisan asiakaspalveluun.

Kerran ADSL-modeemini vaihdettiin ja toisella kerralla asentaja kävi vain mittaamassa linjaa. Ongelmat eivät silti kadonneet. En edes tiedä, että vietiinkö asiaa Elisan puolella eteenpäin. Eipä sieltä mitään kuulunutkaan.

Tänään sain Salon Seudun Puhelimen tarjoaman 10/1 Mb -laajakaistayhteyden. Katsotaan vaikuttiko palveluntarjoajan vaihto ongelmiin.

Näin muutaman tunnin testaamisen jälkeen yhteys on todellakin sitä mitä olen tilannut.

Jos yhteyksien pätkimistä edelleen jatkuu, niin mulla on hyvin matala kynnys reklamoida laajakaistapalvelusta Salon Seudun Puhelimelle. Siitä palvelustahan mä nyt heille maksankin.

LISÄYS 01.08.2007 klo 21:32:

Tänään kun vaihdoin Elisalta saamani ADSL-modeemin Salon Seudun Puhelimelta saamaani uuteen ADSL-modeemiin ja käytin hieman enemmän aikaa tutustuakseni uuden laajakaistan tietoihin. Huomasin, että Salon Seudun Puhelin ei ollut toimittanut mulle tarvittaa käyttäjätunnusta eikä salasanaa, jotka tarvitaan aktivoimaan laajakaistan mukana tulevat sähköposti- ja kotisivupalvelut. Näppärää! Ehkä ne joskus tulisivat?

Soitin maksulliseen asiakaspalveluun ja sieltä sain tarvittavat tunnukset saman puhelun aikana.

Vastaa