Salon Seudun Puhelimen kyseenalainen asiakaspalvelu

Ostan laajakaistapalveluni Salon Seudun Puhelimelta.

Tässä on tarina taas siitä klassillisesta mokasta, jonka HelpDesk voi tehdä tyylillä: ”Jos teillä on vielä ongelmia sähköpostin lähettämisessä, niin vastatkaa tähän viestiin sähköpostilla”.

Yleensä, kun pitää ottaa yhteyttä Salon Seudun Puhelimen asiakaspalveluun, niin siitä tulee vain turhautumia itselleni. Yleensä jotakin aina menee heidän kanssaan pieleen. Harvemmin yhteydenotoista asiakaspalveluun jäisi hyvä mieli. Se on poikkeuksellisen harvinaista herkkua.

Viimeisin tapaus sattui sunnuntaina 25.10.2009.

Heidän asiakkailtaan lähtevän sähköpostin palvelin lakkasi toimimasta n. klo 11:20 aamulla — siis SMTP-palvelin (smtp.ebaana.net).

Varmistin ensiksi heidän webbisivuiltaan, että olisiko palvelimen ylläpidolta tullut jonkinlaista ylläpito- tai vikatiedotetta. Ei mitään tietoa.

Soitin tämän jälkeen välittömästi Salon Seudun Puhelimen webbisivuilta löytyvään häiriöilmoitukset -numeroon.

Puheluun vastannut henkilö heti kertoi, että hän ei työskentele Salon Seudun Puhelimelle vaan jollekin toiselle firmalle. Hän ei edes hallinnoi Salon Seudun Puhelimen palvelimia, joten hän ei voi tehdä asialle mitään muuta kuin ottaa mun yhteystiedot ylös ja välittää ne myöhemmin eteenpäin.

Puhelun jälkeen mulle jäi hieman epäilevä fiilis, että meneeköhän mun yhteydenotto oikeasti kenellekään joten tein puhelun jälkeen vikailmoituksen myös Salon Seudun Puhelimen webbisivujen kautta.

Ongelma oli vielä korjaamatta maanantaina iltapäivällä 26.10.2009 ja sähköpostit eivät lähteneet mun koneelta eteenpäin.

Soitin maanantai-iltapäivällä uudelleen Salon Seudun Puhelimen asiakaspalveluun.

Puheluun vastannut henkilö ei osannut auttaa, joten pyysi mua taas soittamaan tuohon samaan häiriöilmoitusnumeroon.

Kerroin asiakaspalvelijalle, että olin soittanut siihen numeroon jo edellispäivänä ja mulle oli kerrottu, että sieltä vastannut henkilö ei työskentele Salon Seudun Puhelimelle. Tämä tieto oli uutta asiakaspalvelijalle.

Loppujen lopuksi selvisi, että heidän häiriöilmoitusnumeroon vastaa arkisin klo 20:00 asti Salon Seudun Puhelimen työntekijä ja iltaisin sekä viikonloppuisin tämä jonkun toisen firman työntekijä joka ei oikeasti pysty auttamaan. Tämä kaikki tieto puuttuu Salon Seudun Puhelimen uudistetuilta webbisivuilta.

Soitin uudestaan häiriöilmoitusnumeroon joka tällä kerralla ohjautui Salon Seudun Puhelimen ”valvomoon”. Siellä ei ongelmasta oltu kuultukaan mutta osattiin neuvoa käyttämään toista heidän toista palvelinta.

Kun olin ottanut uuden SMTP-palvelimen käyttöön, niin sähköpostit lähtivät. Ongelma ratkesi.

Soitinkin heti uudelleen samaan häiriöilmoitusnumeroon kertoakseni, että ongelma oli ratkennut mun kohdalta. Puheluun ei enää edes vastattu.

Keskiviikkona 28.10.2009 sain sähköpostia Salon Seudun Puhelimen valvomosta. Sähköposti oli kirjoitettu tyylillä:

”Jos teillä on vielä ongelmia sähköpostin lähettämisessä, niin vastatkaa tähän viestiin. Muussa tapauksessa oletamme, että vika on teidän puolelta korjattu.”

Samanlaisia ongelmia on ollut heidän kanssaan useamminkin.Tämä ei siis ole ensimmäinen kerta.

Jos olet hankkimassa laajakaistayhteyttä Salon Seudun Puhelimelta, niin pelkästään omista kokemuksistani voin sanoa, että kehoitan tutustumaan myös toisten palveluntarjoajien tuotteisiin.

Jos koet, että et tarvitse heiltä asiakaspalvelua missään tilanteessa, niin sitten voit huolettaa hankkia Salon Seudun Puhelimen laajakaistapalvelun.

Mutta, jos hetkenkin ajattelet että joskus tulisit tarvitsemaan heiltä pientäkin asiakaspalvelua — niin taatusti joltakin toiselta laajakaistapalvelutarjoajalta voit mahdollisesti saada parempaa asiakaspalvelua.

Vastaa