Elisasta

Tuon oman kirjoitukseni jälkeen bongasin sektori.com:in blogista artikkelin koskien Elisan asiakaspalvelua. Joku muukin on huomannut Elisan kehnon asiakaspalvelun. Tai jos halutaan sama asia sanoa kauniimmin; ei Elisan asiakaspalvelu kehnoa ole. Siinä on vain todella paljon parantamisen varaa.

Omat kokemukseni Elisan asiakaspalvelusta ovat täysin samansuuntaisia kuin mitä Sektorin blogista voi lukea.

Muutama todellinen esimerkki, jotka ovat muovanneet mun käsitystä Elisan asiakaspalvelusta:

  1. Soitin viime talvena Elisan asiakaspalveluun ja pyysin neuvoja koskien kännykkäliittymäni puhelinvastaajaan. Ohjeet, jotka asiakaspalvelusta sain, olivat (lievästi sanottuna) täyttä puutaheinää.

    Sen jälkeen otin Elisaan yhteyttä heidän webbisivujen kautta. Pyysin heitä soittelemaan takaisin ja laitoin yhteydenottooni vielä muutaman tarkentavan kysymyksen. Ei tullut vastausta saati minkäänlaista yhteydenottoa muutamaan viikkoon.Laitoin uuden viestin Elisan webbisivujen kautta:”Lukeeko näitä viestejä oikeasti kukaan?” Tuohonkaan en ole vielä tähän päivään mennessä saanut minkäänlaista vastausta. Enkä taida saadakaan?

  2. Soitin muutama päivä sitten äitini puolesta Elisan asiakaspalveluun.

    Siinä samalla omin tuon aikaisemman yhteydenottoni puheeksi ja kerroin asiakaspalvelijalle, että olin ottanut yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa webbisivun kautta ja en ollut saanut minkäänlaista yhteydenottoa.Asiakaspalvelija siihen totesi:”Kyllä me otetaan yhteyttä. Se on eri porukka, joka niitä yhteydenottoja hallinnoi, jotka tulevat webbisivujen kautta.”

    Tarkoituksella jätin kertomatta, että mistä syystä olin menneenä talvena ottanut webbisivujen kautta yhteyttä. Halusin testata, että kysyykö asiakaspalvelija mun yhteydenoton syytä ja että onko ongelma vielä voimassa. Ei kysynyt. Ehkä he ensi talvena ottavat yhteyttä – tai sitten eivät.

  3. Tapasin kerran erään Elisan työntekijän, kuka työskentelee lähellä Elisan asiakaspalvelua. Hän sanoi mulle suoraan, että hän itse ei missään tilanteessa ikinä soittaisi Elisan asiakaspalveluun. ”Eivät he oikeasti osaa yhtään mitään.”

Elisan asiakaspalvelun vetäjäksi pitäisi palkata henkilö, kuka oikeasti ymmärtää asiakaspalvelun merkityksen mm. yritysimagoon ja sen parantamiseen liittyvissä asioissa.

Vastaa